اعتراض انجمن فولاد به نحوه برگزاري و نتيجه جلسه كميته تخصصي فولاد

اعتراض انجمن فولاد به نحوه برگزاري و نتيجه جلسه كميته تخصصي فولاد

رسول خليفه سلطاني در نامه اي به معاون بازرگاني داخلي وزارت صنعت و دبير كارگروه تنظيم بازار، نسبت به نحوه برگزاري و جمع بندي جلسه كميته تخصصي فولاد در ۲۳ ارديبهشت اعتراض و اعلام نمود: در اين جلسه، موضوع ابطال معاملات فولاد در بورس كالا خارج از دستور كارگروه مطرح و مقرر شد اين موضوع و به طور كلي مكانيسم عرضه، تقاضا و قيمت استیل در جلسه فوق العاده كميته تخصصي فولاد مطرح و نتيجه به كارگروه تنظيم بازار ارائه شود.

متاسفانه علي رغم مكاتبات قبلي اين انجمن و تاكيدات اعضاء كميته تخصصي مبني بر برگزاري جلسات صرفا با حضور اعضاي مصوب، جلسه مذكور در 23 ارديبهشت سال جاري با حضور افراد متعددي خارج از فهرست اعضاي مصوب كمیته برگزار و تصميماتي در آن اتخاذ شده كه قرار است به عنوان مصوبات كميته تخصصي استیل تلقي و ارائه شود.

حال آنكه برخلاف رويه ها و مقررات قانوني، از هيچ يك از اعضاي اصلي كمیته درخصوص موافقت يا مخالفت با پيشنهاد مطرح شده راي گيري به عمل نيامده است.

لذا ضمن اعلام مخالفت اين انجمن با تصميمات اتخاذ شده در اين جلسه و اساساً رويكرد حاكم بر اينگونه جلسات خواهشمند است دستور فرماييد:
1-تصميمات جلسه ياد شده در كميته تخصصي استیل به عنوان بازوي كارشناسي كارگروه تنظيم بازار مطرح گردد.
2-موكداً از حضور ساير افراد خارج از اعضاي مصوب كميته تخصصي فولاد در جلسات اين كميته و ساير جلسات ممانعت به عمل آيد.
3-هر گونه پيشنهاد در خصوص تنظيم بازار داخلي و صادراتي استیل ابتدا در كميته تخصصي فولاد بررسي كارشناسي قرار گرفته و نتيجه جهت تصويب به كارگروه تنظيم بازار ارائه گردد.

براساس اين گزارش، رونوشت نامه هم به مدرس خياباني سرپرست وزارت صنعت، رئيس سازمان حمايت توليدكنندگان و مصرف كنندگان، رييس هيات عامل ايميدرو، مدير دفتر برنامه ريزي تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صنعت، مديرعامل بورس كالاي ايران و بازرس وزارت صنعت ارسال گردیده است.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب