رشد 2.4 درصدي توليد آلومينيوم چين

رشد 2.4 درصدي توليد آلومينيوم چين

به نقل از اخبار فلزات، توليد آلومينيوم اوليه چين در ماه آوريل با افزايش ۲.۴ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲.۹۶ ميليون تن رسيد. از ظرفيت كل حدود ۴۱.۲۳ ميليون تن در سال، حدود ۳۶.۵۱ ميليون تن در سال بهره برداري شد كه نسبت به ماه گذشته ۳۰۰ هزار تن افزايش داشت.

همچنين نرخ بهره برداري توليدكنندگان آلومينيوم اوليه با رشد ۰.۷ واحد درصدي به ۸۸.۵ درصد رسيد. بازيابي قيمت آلومينيوم باعث گردید تا حاشيه سود برخي توليدكنندگان به محدوده مثبت بازگردد. ظرفيت متوقف شده آلومينيوم اوليه ناشي به منظور تعمير و نگهداري و همچنين حمايت از رشد قيمت به ۵۷۰ هزار تن كاهش يافت. علاوه بر آن پروژه هاي جديد يا غيرفعال در استان مغولستان داخلي، يون نان و ساير مناطق طبق انتظار شاهد بازيابي يا افزايش توليد بودند.
در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۰ توليد آلومينيوم اوليه چين با افزايش ۳.۶ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۹۳ ميليون تن رسيد، اما مصرف با افت ۵.۵ درصدي به ۱۰.۷ ميليون تن كاهش يافت. با اين حال، مصرف آلومينيوم چين در حال افزايش است و باعث تخليه موجودي انبار بازرگانان در اين كشور شده است.
انتظار این است كه توليد آلومينيوم چين در ماه مي با افزايش ۰.۱ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳.۰۷ ميليون تن برسد. رالي قيمت آلومينيوم باعث تشويق راه اندازي پروژه هاي جديد مطابق با برنامه ريزي خواهد شد و پروژه هاي بيشتري شاهد بازيابي فعاليت از تعمير و نگهداري يا محدوديت توليد خواهد بود.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب