طلا در آستانه يك حركت بزرگ

طلا در آستانه يك حركت بزرگ

عليرغم چند هفته صعود در بهاي طلا، احتمالاً ريزش قيمت اين فلز وجود دارد. اكنون الگوي رشد طلا به تدريج منفي شده است. گرچه نمودار كلي محاسبات يك الگوريتم اختصاصي است اما موارد متعددي براي نگراني وجود دارد.
طلا طي دو هفته گذشته به نرخ هاي پايين تر نزول كرده و اين روند همچنان ادامه دارد. اين در حالي است كه در نمودارهاي ماه ژوئن، اين فلز گرانبها همچنان در سطح حمايت خود يعني حدود 1700 دلار در هر اونس قرار دارد. شواهد حاكي از آن است كه طلا اكنون در حال آماده شدن براي يك حركت بزرگتر است.
طلا هنوز هم مي تواند در مسير صعود حركت كند اما کارشناسان مدتهاست كه احساس خوبي نسبت به آن نداشته و معتقدند كه روند آن نزولي خواهد شد. گرچه الگوريتم ها طبق تجارت مكانيكي است اما چيزي در اين ميان وجود دارد كه درست به نظر نمي رسد. سطح نقره و پلاتين هر دو متوسط بوده و پشتيباني هر دوي آنها اندك است. به نظر نمي رسد كه پلاتين يا نقره امكان صعود داشته باشند. اكنون نيز اعتقاد بر این است كه طلا نگراني هاي زيادي در مسير صعودي خود دارد.
اگر بازار به سطحي پايين تر از سطوح پشتيباني خود برسند، زمينه براي سيگنال فروش ايجاد مي شود. گزارش كالاي فني Technomental عصرهاي چهارشنبه منتشر مي شود و كليه كالاهايي را كه در بازارهاي آتي ايالات متحده و انگلستان تجارت مي شوند و همچنين سهام، اوراق قرضه و ارزهاي ديجيتال را پوشش مي دهد.

گزارش خلاصه در روز جمعه بعد از بسته شدن بازارها و گزارش هاي سه ماهه قوي در مورد هر يك از شش بخش كالا و يك مرور كلي درباره آن وجود دارد كه روند سه ماه گذشته را نقض مي كند و پيش بيني ها و پيشنهادات خود را براي سه ماهه بعدي ارائه مي دهد. اندي هچت، نويسنده گزارش، از اوايل دهه 1980 تاجر كالا بوده و تجربه گسترده اي در تمام طبقات دارايي در بازارها دارد.

با سرمايه گذاري مخصوص زمان بحران ها آشنا شويد

به گزارش ماركت واچ، يكي از معامله گران بازار بورس معتقد است دولت فدرال با برخي اقدامات، اين بازار را در انتهاي روز صعودي و يا كاهشي مي كند. نظريه توطئه آميزي شبيه به اين در ميان فعالان حوزه طلا نيز وجود دارد. نيازي نيست براي حضور در بازار طلا لزوماً چنين فرضيات ديوانه واري را باور كنيد. شما تصميم گرفته ايد صاحب مقداري طلا باشيد.

استاندارد طلا

تا مدتي پيش، آمريكا براي طلا استاندارد داشت. بدين معني كه مردم مي توانستند در ازاي دلارهاي خود مقادير ثابتي طلا خريداري كنند. اين كشور در دهه 1930 ازاين استاندارد فاصله گرفت و رييس جمهور نيكسون در سال 1971 آن را به طور كامل كنار گذاشت. اين اقدام دلار را به ارز فيات يا همان پول بدون پشتوانه تبديل كرد تا ارزش آن به هيچ چيز ملموسي از جمله طلا گره نخورده باشد.
اكنون اسكناس هاي سبز كوچك و رقم موجود در حساب بانكي شما تنها پول هستند چرا كه دولت ايالات متحده اينگونه مي خواهد. استاندارد طلا فاقد انعطلاف است بنابراين دولت مانع از انجام اقداماتي مانند چاپ پول مي شود چرا كه اين كار دلار در گردش را افزايش داده و مي تواند زمينه ساز تورم بالا باشد. دست كم در تئوري اين گونه است.

قدرت خريد

واقعيت اين است كه طلا در دوره اي طولاني از تاريخ ارزش خود را حفظ كرده است. اين روند به احتمال زياد تغيير چنداني نخواهد كرد. در طول 70 سال گذشته، بازده سالانه تعديل شده تورم طلا 2.1 درصد بود. به عبارت ديگر، طلا قدرت خريد خود را حفظ كرد و اين همان كاري است كه براي انجام آن ساخته شده است.
بسياري از سرمايه گذاران معتقدند كه طلا در ابتداي بحران فعلي عملكرد ضعيفي از خود نشان داد. در ابتدا بله، اين فلز در آن زمان از 1700 دلار در هر اونس به 1470 دلار سقوط كرد. اما اكنون چطور؟ طلا در حال حاضر 1700 دلاري است و احتمالا بالاتر هم مي رود. بنابراين طلا همچنان همان كاري را انجام مي دهد كه بايد. اين فلز، حتي پس از گذشتن از اين بحران نيز عملكرد خوبي خواهد داشت.
يكي از دلايلي كه مردم طلا مي خرند و قيمت آن را بالا مي برند، ترس از تورم است. به همين دليل طلا از 800 دلار در سال 2009 به 1900 دلار در سال 2011 رسيد. اكنون مردم تصور مي كنند كه اقدام فدرال رزرو در چاپ پول مي تواند منجر به تورم شود به همين دليل راهي بازارهاي طلا شده اند.
هنوز تورمي روي نداده اما قيمت طلا بالا و بالاتر مي رود چرا كه مردم مي ترسند كه به زودي با تورم روبرو شوند. اين هراس نيز منطقي است. احتمال تورم زياد است چرا كه دولت پول چاپ مي كند اما نمي تواند طلا چاپ كند. و اين براي طلا خوب است.

روش هاي سرمايه گذاري موفق بر روي طلا در كنار كوويد19

به گزارش اكسس واير(ACCESSWIRE)، نوسانات بازار موجب افزايش تقاضا براي طلا شده زيرا فلزات گرانبها در پي خروج پول نقد توسط خزانه هاي دولتي به سوي اقتصادهاي محلي، به بخش اساسي تثبيت ارزها تبديل مي شوند. سرمايه گذاري طلا در مدت شيوع ويروس كرونا بسيار پرسود بوده است؛ به عنوان مثال يك شركت سرمايه گذاري واقع در لندن كه در زمينه فلزات گرانبها و معادن نيز فعاليت دارد با سرمايه گذاري در روند بازار به نفع مشتريان خود عمل كرده است.
يكي از مهم ترين زمينه هاي سرمايه گذاري، سايت هاي معدني سرتاسر روسيه مانند معادن كيازاسكي و گورلوفسكي مي باشد. تخصص آنها در زمينه بازار به حدي است كه آنها را به مدعي خوبي در حوزه مشاوره سرمايه گذاري فلزات گرانبها تبديل كرده است.

اثر كوويد19 بر بازار طلا

ايگر جانسونز، مديرعامل شركت MPN در اين باره اظهار مي كند: دارايي هاي صندوق هاي مبادله اي شمش به سختي مي توانند نوسانات بازار سهام را به حداقل برسانند، چرا كه اين آشفتگي در بازار، سرمايه گذاران را به سوي سرمايه گذاري هاي باثبات تر سوق مي دهد. بنابراين EFT هاي شمش نمي تواند به عنوان نگهدارنده واقعي فلزات گرانبها يا به عنوان ابزاري ارزي عمل كند. به منظور دستيابي به مزاياي طلا، بايد از طلاي فيزيكي بهره برد.
جانسونز ادامه داد: عمده درآمد حاصل از سرمايه گذاري در طلا حاصل از صنايع معدني اين فلز خواهد بود به ويژه هنگامي كه تقاضا براي طلا در حال افزايش است و معادن براي تامين مقادير استخراجي مورد نياز خود با مشكل روبرو شده اند. سرمايه گذاري در معادن طلا درآمد بيشتري را نسبت به يك استراتژي ساده خريد و نگه داشتن طلا، ايجاد مي كند.

استفاده از فرصت هاي طلايي بيشتر

گام منطقي بعدي براي يك شركت سرمايه گذاري رو به توسعه، ورود به معادن نهفته در صحراي آفريقاست. بهترين فرصت هاي معدن كاري را مي توان در كشورهايي مانند غنا، نيجريه، مالي و آنگولا دنبال كرد. بازارهاي نوظهور در سراسر منطقه براي كشف مناطق استخراج نشده معادن به نفع تنوع سبد سهام مشتري، از اهميت خاصي برخوردار هستند.
پايين بودن هزينه هاي نيروي كار و نزديكي به بازارهاي اروپا و امارات مي تواند هزينه حمل و نقل را نيز كاهش دهد. دولت ها همچنين تمايل دارند كه سرمايه گذاري خارجي خود را در معادن طلا انجام دهند چرا كه علاوه بر ايجاد اشتغال روستايي، راهكارهاي زيست محيطي پايدارتري را فراهم مي نمايد كه با قاچاق طلا مقابله مي كند. به عنوان مثال، دولت آنگولا شرايط سرمايه گذاري مناسبي براي سرمايه گذاراني كه وجوه خود را به صنعت معادن طلا تزريق مي كنند، ايجاد كرده است.
آينده سرمايه گذاري طلا و ساير فلزات گرانبها تا حد زيادي با توجه به عوارض اقتصادي جهاني و نياز به ابزارهاي محافظ در هر سبد، مشخص خواهد شد. از همه مهمتر اينكه، سرمايه گذاران بايد در كنار مديران دارايي قرار گيرند تا از فرصت هاي مناسب كه منجر به حفظ سودهاي افزايشي و متعادل كردن سبد سهام آنها مي شود، بهره ببرند.
 

منبع: دنیای معدن


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب