ساخت ماسک‌های مسی در ژاپن

ساخت ماسک‌های مسی در ژاپن

به گزارش ژاپن نیوز، دانشگاه گونما Gunma و شرکت صنایع Meisei به ‌منظور ایجاد کالاهای متنوع از جمله ماسک مسی به یکدیگر ملحق گردیدند.

این ورق مسی دارای خاصیت استریلیزاسیون بوده و باعث می‌ شود ذرات ویروسی غیرفعال گردند، به این شکل که توانایی خود را جهت ایجاد عفونت از دست داده و در عین ‌حال برای سیستم بدن انسان بی‌ ضرر می باشند. از جمله کاربرد های مهم پیشگیرانه آن در برابر کووید-19 یا همان ویروس کرونا بوده و می‌توان آن را بر روی ماسک صورت معمولی پوشید و یا برای پوشاندن کلیدهای برق استفاده نمود.

ماسک مسی

طبق مطالعات انجام‌ شده در ایالات ‌متحده آمریکا، ویروس کرونا تا چهار ساعت بر روی سطوح مسی زنده و فعال می ماند و این میزان کوتاه تر از زنده ماندن این ویروس به مدت 48 تا 72 ساعت بر روی سطوح پلاستیکی و استیل است.

این ابتکار جدید، دارای فتوکاتالیست (=کاتالیزورهایی که در حضور نور فعال می‌شوند) قابل رویت با نور بر روی سطح مس می باشد. هرگاه ورق مسی در معرض نور قرار گیرد، موادی با قدرت اکسیدکننده زیاد فعال کرده و ذرات ویروس و باکتری را تجزیه می نماید.

در آزمایش استفاده از اشریشیا کلی E. coli مشخص شد که یک ورق حاوی فیبر مس 1000 برابر بیشتر از مس یکپارچه در مبارزه با باکتری‌ها مؤثر می باشد.

استاد دانشگاه گونما اظهار نمود: "مواد مورد استفاده برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس، زمینه جدیدی در فناوری ایجاد کردند و امیدواریم هرچه زودتر این محصول نیز عرضه شود."

این شرکت همچنین در نظر دارد از این صفحات مسی در محصولاتی مانند دستکش نیز استفاده کند.

 

منبع: ایسنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب