استیل از منابع محلی اندوزی تامین می شود

اندونزی در حال انتقال پایتخت خود به نقاط مختلف کشور است و فولاد نقش کلیدی در ساخت آن ایفا می کند.

اندونزی در حال انتقال پایتخت خود به نقاط مختلف کشور است و فولاد نقش کلیدی در ساخت آن ایفا می کند.

وقتی پایتخت اندونزی در حال غرق شدن است، چه راه کارهایی باید در دستور کار قرار گیرد ؟ این سوالی بود که اندونزی زمانی که متوجه شد بخش‌هایی از پایتختش، جاکارتا، در جزیره جاوا، تا سال 2050 تا حدودی زیر آب می‌رود، برنامه ریزی و اجرا کرد.
 جای تعجب نیست که استیل یک جزء ساختاری کلیدی در ساخت پایتخت جدید این کشور است که بزرگترین پروژه زیرساختی این کشور خواهد بود.
پوروانو ویدودو، رئیس انجمن صنعت آهن و فولاد اندونزی (IISIA)، در ژوئیه امسال گفت که برای توسعه نوسانتارا به 9.5 میلیون تن فولاد نیاز است. وی پیش بینی کرد که در فاز اول توسعه بین 500 تا 700 هزار تن فولاد و در هر فاز اضافی یک میلیون تن دیگر استفاده شود. IISIA با وزارت فواید عمومی و مسکن عمومی همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که امکان تحویل مقادیر زیادی فولاد مورد نیاز برای ساخت سرمایه جدید وجود دارد.
برای مطابقت با اصول طراحی Nusantara، تمام ساختمان های مسکونی، سازمانی و تجاری که به عنوان بخشی از شهر جدید ساخته شده اند باید از روش های ساخت و ساز سازگار با محیط زیست استفاده کنند و صنعت استیل نقش خود را در ارائه این امر ایفا خواهد کرد.

استیل نما کاخ گارودا را تغییر می دهد

مرکز این پایتخت جدید، که به صورت محلی با مخفف آن، IKN شناخته می شود، کاخ گارودا، دفتر ریاست جمهوری جدید است. طراحی آن بر اساس پرنده افسانه ای شکاری و نشان ملی اندونزی، گارودا است. این کاخ طی سال‌های گذشته به تدریج تکامل خواهد یافت، زیرا نمای فلزی آن در معرض واکنش‌های شیمیایی طبیعی قرار گرفته است.
نئومان نوارتا، طراح اصلی، به خبرگزاری اندونزی گفت: رنگ برنجی در جلوی ساختمان به تدریج رنگی سبز/آبی به خود می گیرد و ناحیه تیغه که از فولاد مقاوم در برابر آب و هوا ساخته شده است، ظرف چند سال به قرمز تیره تبدیل می شود. .

 

استیل در ساختمان

 

استیل از منابع محلی اندوزی تامین می شود

با توجه به طرح اولیه Nusantara بر ساخت و ساز پایدار، مهم این بود که مواد مورد استفاده برای کاخ گارودا در هر کجا که ممکن است، محلی باشند و همچنین باید با مقررات سطح اجزای داخلی مطابقت داشته باشند. در نتیجه فولاد کراکاتو، بزرگترین سازنده فولاد کشور، انتخاب طبیعی برای تامین فولاد ساختار و بدنه کاخ بود. این شرکت دولتی مأمور تولید فولادی شد که بتواند در برابر جوش لیزری مقاومت کند تا آن را مقاوم‌تر کند و به اندازه کافی پایدار کند تا از عمر ساختمان صدها سال پیش‌بینی شده زنده بماند.
وزیر امور اقتصادی اندونزی، ایرلانگا هارتارتو، در ژوئیه امسال به آنتارا گفت که امیدوار است پروژه های زیرساختی در سراسر نوسانتارا به عنوان پرچمدار صنعت فولاد اندونزی نشان داده شود. او گفت: "من معتقدم که IKN به عنوان یک زمینه بازاریابی خوب برای برنامه های فولادی ما عمل خواهد کرد." وی افزود: امیدواریم فولاد تولید داخل عمدتاً برای ساخت و سازهای داخلی استفاده شود.
شهر جدید به طور رسمی در روز استقلال اندونزی، 17 آگوست 2024 افتتاح شد، رئیس جمهور جوکو ویدودو و کابینه وی در این مراسم در کاخ گارودا شرکت کردند.
در حالی که انتظار نمی رود ساخت نوسانتارا برای چندین دهه به طور کامل تکمیل شود، باید تا حدی در عرض پنج سال به بهره برداری برسد. استنلس استیل نقش حمایتی محجوبانه ای خواهد بود که بیشتر آن را در کنار هم نگه می دارد.


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب