پر کاربرترین صنایع ورق استیل

چهار صنعتی که از ورق استیل استفاده می کنند

مقدمه:

ورق استیل بخشی غیرقابل انکار از زندگی روزمره است. از کوچک‌ترین زیپ گرفته تا آسمان‌خراش‌های بزرگ، این فلز را تقریباً در تمام لوازم و ماشین‌آلات صنایع در سراسر جهان خواهید یافت. اهمیت این آلیاژ به دلیل استحکام، مقاومت آن در برابر خوردگی و نگهداری کم آن است. ورق استیل در بیش از 150نوع و گرید مختلف وجود دارد که ورق استیل 304 رایج ترین و پرکاربردترین نوع آن است.
به دلیل ارزش بالای ورق استیل، احتمالاً انواع محصولات فولادی ضد زنگ را در سراسر جهان مشاهده خواهید کرد. به طور موثر، ورق استیل به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در همه انواع صنایع وجود دارد، مواردی که در اینجا ذکر شده اند تنها مروری کوتاه بر نحوه استفاده از ورق استیل در همه چیز از پردازش شیمیایی گرفته تا معماری و حتی در تولید برق است.

ورق استیل در جهان:

ساخت و ساز و معماری: ورق استیل اولین بار در این صنعت در دوره هنر دکو ظاهر شد. در این دوره، یافتن قسمت بالایی یک ساختمان کاملاً از ورق استیل معمول بود. خواص و میزان موفقیت آن باعث شده تا این فلز در ساختمان‌های امروزی برجستگی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. ورق استیل را می توان در روکش بیرونی ساختمان های بزرگ و کوچک و همچنین میزهای داخلی، پشتی و نرده ها استفاده کرد. علاوه بر این، این فلز به راحتی تسلیم می شود، روکش جذابی دارد و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد، که آن را در ساختمان های با مشخصات بالا بسیار مورد توجه قرار می دهد. برخی از ساختمان‌های دارای ورق استیل عبارتند از: پل هلیکس در سنگاپور، مرکز تجارت جهانی وان در نیویورک، و ایستگاه واترلو لندن.
کارد و چنگال و ظروف آشپزخانه: به طور سنتی از ورق استیل برای ساخت کارد و چنگال و ظروف آشپزخانه استفاده می شد که تغییری نکرده است. ماشینکاری ورق استیل باعث شده است که این کاردستی فلزی یکی از بهترین کارد و چنگال های دنیا باشد. ورق استیل های گرید410 و 420 معمولاً برای چاقوهای آشپزخانه استفاده می شود در حالی که گرید 304 برای چنگال و قاشق استفاده می گردد. فولادهای کمتر انعطاف پذیر برای اقلامی که نیاز به قالب گیری زیادی دارند مانند اجاق گاز، کباب پز، سینک و قابلمه استفاده می شود.
ورق استیل همچنین به عنوان ماده نهایی برای یخچال و فریزر و همچنین میز و ماشین ظرفشویی استفاده می شود. چیزی که این فلز را برای ظروف آشپزخانه ایده آل می کند عدم تداخل آن با طعم غذا است که آن را برای نگهداری طولانی مدت غذا عالی می کند. این فلز به راحتی خورده نمی شود و برای نگهداری غذاهای اسیدی ایده آل است. از آنجایی که تمیز کردن آن آسان است، استیل ضد زنگ می‌تواند میکروب‌ها را در سرتاسر آشپزخانه که در آن چیزها باید مرتب و تمیز نگه داشته شوند، دور نگه دارد.

 

ورق استیل

 

صنعت فرآوری نفت، گاز و شیمیایی: این صنعت بازار بزرگی را برای ورق استیل شرایط B ایجاد کرده است. استفاده از ورق استیل طیف وسیعی از مخازن گرفته تا لوله ها، پمپ ها و شیرها را شامل می شود. این فلز بادوام می تواند همه آنها را مدیریت کند. استفاده گسترده از این فلز در صنایع نفت، گاز و شیمیایی حتی شامل ذخیره موفقیت آمیز اسید نیتریک رقیق می شود. گریدهای ویژه ای برای استفاده از این فلز در صنایع شیمیایی، نفت و گاز به دلیل مقاومت بالای آن در برابر خوردگی در دماهای مختلف ساخته شده است. این امر استفاده از آن را در کارخانه های فاضلاب، سکوهای نفتی فراساحلی، ملخ های کشتی و کارخانه های نمک زدایی مناسب می کند.
صنعت تولید برق: صنعت انرژی های تجدیدپذیر عقب نمانده است. فناوری های نوظهور مانند انرژی زمین گرمایی، خورشیدی، آبی و بادی همگی از ورق استیل استفاده می کنند. ترکیب این فلز باعث می شود در محیط های مختلفی که در این صنایع در معرض آن قرار می گیرد مقاومت کند و عملکرد آن را در سطوح بهینه نگه می دارد.
گریدی که بیشتر در این صنعت استفاده می شود آلیاژهای نیکل هستند. استفاده از ورق استیل منحصر به صنعت انرژی های تجدیدپذیر نیست. انرژی هسته ای همچنین از ورق استیل برای تولید برق و مهار تشعشعات استفاده می کند. همچنین در توربین های بخار و گاز به طور گسترده ای استفاده می شود زیرا مقاوم در برابر حرارت و مقاوم در برابر خوردگی است.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب